Η εκπαιδευτική εκμάθηση και εμπειρία του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus με θέμα: «Η παιχνιδοποίηση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση»

Υποβλήθηκε από g.voutsinos στις Τρί, 21/02/2023 - 12:19
Είδος άρθρου
Εικόνα

 

Μια πρωτοποριακή αλλά και παράλληλα ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη εκπαιδευτική πρακτική που διευρύνει τους μαθησιακούς και γνωστικούς ορίζοντες μαθητών και εκπαιδευτικών από διάφορα σημεία της ευρωπαϊκής κοινότητας, αποτυπώθηκε στην εκδήλωση που πραγματοποίησε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus με θέμα: «Η παιχνιδοποίηση στη διαπολιτισμική εκπαίδευση», στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η παιχνιδοποίηση και οι πρακτικές για την κατανόηση και ανάπτυξη μαθησιακών στόχων, σε ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό μοντέλο από τον παραδοσιακό τρόπο δείχνει να κερδίζει συνεχώς έδαφος, με το εκπαιδευτικό παιχνίδι να συνδυάζει διασκέδαση και μάθηση, ακόμη και ανάμεσα σε εκπαιδευτικές κοινότητες διαφορετικών χωρών με ξεχωριστά μαθησιακά μοντέλα, σε μια διαπολιτισμική εκπαίδευση χωρίς όρια.

Ο Δήμαρχος Λαμιέων Θύμιος Καραΐσκος στον χαιρετισμό του υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «…Αρχικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την πρόσκλησή σας να παρευρεθώ σε μία τόσο σημαντική εκδήλωση, η οποία αποτελεί «κέντρισμα» στις καθημερινές πράξεις και σκέψεις μας και, για τον λόγο αυτό συγχαίρω τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την πρωτοβουλία αυτή, αλλά και όλους όσοι συνέβαλλαν στην υλοποίησή της.

Το ενδιαφέρον του Δήμου μας, του Δήμου Λαμιέων, για θέματα εκπαίδευσης και καινοτομίας, να το θεωρείται δεδομένο, γι’ αυτό άλλωστε στηρίζουμε και θα στηρίζουμε κάθε προσπάθειά σας, όπως και τη σημερινή σας πρωτοβουλία.

Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και η ενσωμάτωση καινοτόμων πρακτικών σε διάφορους τομείς της ζωής μας, έχουν ως απώτερο στόχο τη βελτίωση της ποιότητας παροχής αντίστοιχων αγαθών και υπηρεσιών και, κατ’ επέκταση, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Το gamification, ως έννοια αλλά και ως πρακτική, έρχεται να προωθήσει μία νέα αντίληψη για την εκπαίδευση αλλά και να εφοδιάσει τους εκπαιδευτικούς με σύγχρονα εργαλεία και πολύτιμες γνώσεις, ώστε να εξασφαλίσουν την ουσιαστική και εποικοδομητική διδασκαλία, να ωθήσουν με νέες πρακτικές τους μαθητές να αγαπήσουν τη γνώση και να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους μέσα στην τάξη.

Φυσικά, δεν θα σας μιλήσω εγώ για το θέμα της εκδήλωσης. Αυτό είναι δουλειά των άξιων εισηγητών που θα ακούσουμε στη συνέχεια. Εκείνο που θέλω να τονίσω είναι η αξιέπαινη προσπάθεια βελτίωσης της διδακτικής σας επαφής με το ελπιδοφόρο μέλλον μας, δηλαδή με τα παιδιά μας. Και αυτό είναι το πιο όμορφο που συμβαίνει σε κάθε είδους εκδήλωση που κάνετε.

Καθίσταται, επομένως, σαφές, ότι το ζητούμενο είναι ο έγκαιρος προγραμματισμός αλλά και η συνεχής ενημέρωση επιστημόνων και εργαζομένων, ώστε η ανακατάταξη στον τομέα της εκπαίδευσης να είναι κατά το δυνατόν αρμονική, λειτουργώντας προς όφελος των μαθητών.

Με τη βεβαιότητα ότι οι επιστημονικές υποδείξεις, σε καινοτόμες προτάσεις, κομίζουν ελπιδοφόρες ειδήσεις για τον τόπο μας, χαιρετίζω τη σημερινή εκδήλωση και εύχομαι να είστε όλοι δυνατοί, ώστε να συνεχίσετε το επωφελές έργο σας.

Σας ευχαριστώ...».